مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۱ نفر

چنان با عشق و علاقه از بچه های قد و نیم قدش حرف می زند و قربان صدقه اشان می رود که انگار همه ۲۳۰ فرزندش گرداگردش نشسته اند و او با انها چشم در چشم است. می گوید عاشق است آنهم عاشق تمام بچه‌هایش. پسرو دختر هم ندارد: «برای همه‌شان عاشقانه مادری می کنم.»

اکرام ایتام

همشهری آنلاین؛ فاطمه عسگری‌نیا:‌سن و سال زیادی ندارد. امسال ۴۸ ساله شده و داروساز است. مهسا انصاری از ۱۲ سال پیش تا به امروز برای خودش فصل جدیدی را در کتاب زندگی باز کرده و معتقد است تغییر کیفیت زندگی‌اش بعد از مادر شدن آن هم مادر معنوی ایتام شدن قابل توصیف نیست.

قبل از این که با طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی آشنا شود خودش دو فرزند دختر داشت. حالا علاوه بر این دو دختر او و همسرش والدین معنوی ۲۳۰ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمنی هستند: «حدود ۱۰ سال پیش بود که در جشن رمضان با طرح محسنین آشنا شدم برایم جالب بود که این امکان فراهم شده تا افراد بتوانند بر اساس بودجه و توان مالی که دارند سرپرستی کودک نیازمندی را عهده دار شوند آن سال من سرپرستی دو فرزند را قبول کردم»

خانواده‌ام از من الگو گرفت

مهسا تا به امروز به تنهایی سرپرستی ۱۰۲ فرزند یتیم را عهده دارد این در حالی است که دیگر اعضای خانواده هم با الگوگیری از او حالا سرپرست چند کودک یتیم هستند: «به غیر از ۱۰۲ کودکی که خودم سرپرستی‌شان را دارم همسرم نیز تا به حال سرپرستی ۱۲۶ کودک یتیم را عهده دار شده و دخترانمان هم به همین شکل از ما الگوبرداری کرده و سرپرست چند کودک نیازمند را عهده دار شده اند. و به جرات می توانم بگویم که همه ما تاثیر این کار را درزندگی‌مان لمس کرده‌ایم. »

می گوید برکتی که این کار دارد باعث شده تا هیچ وقت در زندگی احساس ضعف و ناتوانی نکند: «مشکلات زندگی کم نیست اما عجیب است از روزی که سرپرستی این بچه ها را عهده گرفته ام هر روز برکت بر ما اضافه شده است هر چه بر تعداد بچه ها هم افزوده شده است این برکت بیشتر شده و ما هیچ قت احساس نکردیم هزینه بیشتری پرداخت می کنیم.»

انصاری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهربانی و دستگیری از نیازمندان در خانواده ها گفت: «در گذشته بزرگترهای خانواده با دستگیری از نیازمندان همدلی را در جامعه ترویج می کردند و این رسالت پدر و مادران است که در این مسیر پیشگام باشند.»

به اعتقاد او مشارکت در طرح محسنین و حمایت دانش آموزان نیازمند باعث شکل گیری بهتر شخصیت و آینده این بچه ها می شود: «تجربه ثابت کرده است که از میان همین بچه‌ها چهره‌ها  شخصیت‌های آینده کشور در بخشهای مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی  رشد می کنند بنابراین باید به این کودکان توجه کنیم.»

کد خبر 785790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha